Orange zaznamenal v 3. kvartáli pokles tržieb aj zisku

23.10.2013 Celý región

Paríž (TASR) - Francúzska telekomunikačná spoločnosť Orange (predtým France Telecom) zaznamenala v uplynulom kvartáli pokles zisku, keďže ani redukcia nákladov nepomohla firme zmierniť vplyv nižších tržieb na konečné výsledky. Informovali o tom agentúry Bloomberg a RTTNews.

Zisk Orange pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBITDA) v 3. kvartáli 2013 klesol medziročne o 7,7 % na 3,37 miliardy eur. Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg firme predpovedali EBITDA v priemere 3,34 miliardy eur.

Tržby najväčšieho francúzskeho telekomunikačného operátora sa v období júl-september znížili medziročne o 5,5 % na 10,2 miliardy eur.

Skupina Orange, ktorá pôsobí vo viacerých európskych štátoch, mala na konci septembra 232,5 milióna zákazníkov, čo predstavuje medziročný nárast o 2,1 %.


Spoločnosť Orange uzavrela tri štvrťroky s výnosmi 472,2 miliónov eur

Dovedna 2,905 milióna aktívnych zákazníkov, z čoho je 2,770 milióna zákazníkov mobilných služieb evidoval Orange k 30. 9. 2013. Počet zákazníkov fixného internetu a digitálnej televízie vzrástol medziročne až o 97 % na viac než 135.000.

Celkové finančné výsledky spoločnosti Orange Slovensko sa aj v 3. štvrťroku vyvíjali v súlade s očakávaniami, ktoré odzrkadľujú vývoj ekonomiky, ako aj situáciu na slovenskom a európskom telekomunikačnom trhu. Výnosy spoločnosti Orange Slovensko k 30. 9. 2013 dosiahli 472,2 miliónov eur, čo po zohľadnení regulačných vplyvov a vylúčení mimoriadnych položiek predstavuje medziročný pokles o 7 % v porovnaní s rovnakým obdobím pred rokom.

V rámci výnosov z mobilných služieb boli tradične najrýchlejšie rastúcou zložkou výnosy z mobilných nehlasových služieb. Na celkových výnosoch z mobilných služieb tvorili 27 %, medziročne sa zvýšili o 2 %. Stále významnejšiu časť tvoria výnosy z fixných služieb, ktoré v treťom kvartáli tvorili takmer 3 % z celkových výnosov a medziročne vzrástli o 26 %.

„Kľúčovým faktorom, ktorý ovplyvnil naše výsledky v treťom kvartáli v segmente mobilných služieb, bol úspech novej ponuky Ideálnych paušálov. V rámci neho nás príjemne prekvapil zvýšený záujem zákazníkom hlavne o vyššie, tzv. all inclusive paušály. Až 40 % zákazníkov Ideálnych paušálov si vybralo niektorý z paušálov Panter. V segmente služieb pre domácnosti je najväčším ťahúňom digitálna televízia a DSL internet, ako aj zľavy na služby pre domácnosti v kombinácii s mobilnými službami od Orangeu,“ hodnotí hospodárske výsledky generálny riaditeľ spoločnosti Orange Slovensko Pavol Lančarič.

Pozitívne sa vyvíjal aj trend prenositeľnosti čísla. Do Orangeu si svoje číslo za spomínaných 9 mesiacov roku 2013 prenieslo 25.558 zákazníkov, čo je takmer 2,5 násobne viac ako v rovnakom období uplynulého roku. Na druhej strane, počet zákazníkov, ktorí sa rozhodli preniesť si číslo z Orangeu k inému operátorovi sa dlhodobo stabilizuje a dosiahol 68.248 zákazníkov.
 

Vyberte región